poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Mówi MajinFox #2: Operacja "MajinFox & Watson Do Holmes", plany i druga rocznica


Przeczytana dzisiaj książka "Harry Potter i Czara Ognia" jest siedemnastą zaliczoną pozycją w 2012 roku, a mamy dopiero koniec sierpnia, więc rekord jest możliwy do pobicia. Jednak ten dzień, to coś ważniejszego, niż przeczytanie czwartego tomu. Dziś jest DRUGA ROCZNICA bloga!!!

No, to tyle celebracji i przechodzimy do statystyk. 90 recenzji na blogu, a najchętniej czytane to:

10. Ayn Rand - Atlas zbuntowany
  9. Antoine de Saint-Exupery - Mały Książę
  8. Maria Kędziorzyna - Wędrówki Szyszkowego Dziadka
  7. Paulo Coelho - Walkirie
  6. Michał Grzesiek - James Bond. Szpieg, którego kochamy
  5. Hans Helmut Kirst - Bohater w wieży
  4. Stephen King - Mroczna Wieża III: Ziemie jałowe
  3. Salman Rushdie - Szatańskie wersety
  2. Raymond Chandler - Głęboki sen
  1. Agnieszka Graff - Świat bez kobiet. Płeć w polskim życiu publicznym


Oznacza to tylko, że mamy takie, a nie inne zboczenia - nie jest to związane z moim kunsztem, bo wśród osiemdziesięciu pozostałych recenzji bywały lepsze i ciekawsze.

A teraz plany na następny rok działalności:

  1. Zniknąć za jakiś czas podtytuł "Recenzje książek, filmów i gier" - niestety, blog jest o książkach i recenzji filmów się tu nie znajdzie. Jak widać blog jest jak szablon i rzadko kiedy pozwalam sobie na zmiany ascetycznego wizerunku. Wprowadzenie recenzji filmów i gier zniszczy mi tutaj wypracowany porządek.
  2. Dokończyć wstawianie starszych recenzji z opinią po latach - wiele ich nie zostało, więc zrobi się praktycznie samo. Wiąże się to z późniejszym, wolniejszym, wstawianiem recenzji na bloga. Mistrzem szybkości czytania nie jestem. A to prowadzi do punktu trzeciego.
  3. Założyć oddzielne blogi poświęcone recenzjom gier i filmów - nie ma co ukrywać, niemożność pisania i poprawiania recenzji, spowoduje, że będę musiał wyładować piśmienną nienawiść w innym kierunku. Filmy, które oglądam z moją Księżniczką Purchaweczką (brane są z książek "100 najlepszych filmów" i "1001 filmów, które musisz obejrzeć"), wymagają często opinii i analizy. Nie przepuszczę tej możliwości.
  4. Nadzorować operację "MajinFox & Watson Do Holmes" - będzie to trwało latami, ale efekt może być bardzo nostalgiczny, dla mnie.

A co to za operacja? Oto wstęp do recenzji, jaką oficjalnie umieszczę za kilkadziesiąt miesięcy:

To będzie najdłuższy projekt na tym blogu! "Atlas zbuntowany" czytałem długo, ale recenzja przyszła łatwo. "1001 książek, które musisz przeczytać", biorąc pod uwagę, że czytam opis jednej książki dziennie, musi jeszcze poczekać na swoją opinię. Ale teraz mam nie lada orzech do zgryzienia!

Gdy zobaczyłem na półkach w księgarniach TAKIE wydanie Sherlocka Holmesa, nie zastanawiałem się czy kupić. Nie kupiłem! Na spokojnie wróciłem do domu i zacząłem się zastanawiać, nie nad wydaniem 60 złotych, ale nad tym, jak ja taką kobyłę zrecenzuję.

Założenia bloga mam proste. Recenzuję to, co trzymam w ręku. Na przykładzie starego wydania "Fabryki oficerów": jeśli powieść przez polskiego wydawcę została podzielona na dwa tomy, recenzuję każdą część oddzielnie.

Tutaj problem jest inny. Fenomenalny pomysł Wydawnictwa REA, by wydać wszystkie dzieła Doyle'a o Sherlocku Holmesie w jednym tomie, nie pasuje trochę do mojej konwencji bloga. Nie uczciwe by było, gdybym po dwóch latach czytania, ocenił całą twórczość recenzją tego wydania. Stopniowo czytając "Księgę..." będę tworzył recenzje poszczególnych opowieści.

Gdy rozmyślałem o tym, jak je tworzyć, nie miałem podstawowej rzeczy - książki. Z dniem 3 marca 2012 roku, moja Księżniczka Purchaweczka, przejęta moją kontemplacją, dała mi do ręki narzędzie zbrodni. Biorąc pod uwagę gabaryty, nie pójdzie tak łatwo, jak z Bondem, którego czytałem od stycznia 2009 do lutego 2011. Teraz przerwy będą dłuższe: czytanie wyłącznie w domu (w newralgicznych pokojach) doprowadzi do dużego wydłużenia procesu twórczego.

Z dniem 27 sierpnia 2012 roku, operację "MajinFox & Watson Do Holmes" uznaję za rozpoczętą!


I to chyba wszystko, co miałem do zakomunikowania. Dzięki za obserwowanie, wpadanie, komentowanie materialne (w postaci Komentarza), jak i niematerialne (bez zostawiania po sobie znaku).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...